Kolem Radnického potoka

21.10.2017 08:00

Vlakem z Plzně jsme dojeli po dlouhém šíbování sem tam do obce Radnice, kde byl na nádraží start. S Frantou, Pavlem a Olinou jsme šli rychle po silnici do údolí osady Sýček, kde byla živá kontrola. Jelikož jsem byla host a chtěla jim pomoci, tak jsem šla s nimi. Došli jsme do Kamence, odkud už jsme šli jako ostatní účastníci po červené kolem Čechurova mlýna, který někdo opravuje. Barevným podzimním lesem, přes několik lávek přes Radlický potok, kolem Čertova kamene a okrajem louky jsme došli k původní dřevěné chatičce osady Sýček. Jedna z mála chatiček, které zde ještě jsou. Hned za ní stojí pomníček se jmény lidí, kteří sem jezdívali. Olina vyndala rohlíky a svoji výbornou česnekovou pomazánku, slivovici a Fanda mandlovici pro účastníky. Zatímco Olinka mazala, krájela a Pavel rozdělal oheň, tak já s Fandou jsme se v Kamenci zdrželi fotografováním, zapovídali jsme se s místními, no a už to bylo. Utekli nám a když jsme došli k chatičce, tak bylo vše připraveno. Fanda prchal do cíle a já zůstala na kontrole. Lidičkové byli spokojení, kdo chtěl dal si panáka a rohlík s pomazánkou, poseděl a pokračoval. Zde se trasy dělily. Nejlepší byla parta mladších lidí. Nesli si s sebou buřty, pití i slaninu. Poseděli u ohně, byla sranda, dali nám opečenou skvělou slaninu a nakonec nám nechali zbytek výborných buřtů pro turisty a šli dál 15 km. Docházivší turisté si rádi buřtíky opekli. Nakonec jsme vše uklidili, oheň uhasili a vydali se do cíle. Protože to tam neznám, tak jsem si šla v klidu a pomalu. Došla jsem lesem po vlatním značení do Lhotky. Na návsi vedle opravené kapličky rostl starý nádherný strom s červenými plody asi hloh.  Taková nádhera zalitá sluncem. Když jsem v neděli procházela Plzní, našla jsem je také růst u vlakového nádraží. Sestoupila jsem znovu do Kamence a po zelené přes samotu nad Kamencem kolem hřbitůvku, kde je hrob učitele J.Hýláka, který se zasloužil o to, že je zde evropsky význ. lokalita. Kolem jakýchsi bažin se stromy ve vodě jsem došla na kraj Radnice. Hned jsem nešla do cíle, ale prohlédla jsem si městečko. Muzeum bylo zavřené, takže vizitku jsem si nekoupila. V cíli jsem dostala diplomek a šla s ostatními na vlak. Pochod se mi moc líbil, krásná krajina. Všem doporučuji.

—————

Zpět